18 Eylül 2009 Cuma

okuldan düştüklerim 2

şu aralar o kadar yoğundum ki... geceleri bir uyumaya geliyordum eve ondan baya bir ara verdik.

en son devam edeceğim demişim ama ne anlatıyordum unuttum. işte sürekli iftardaydım bir yerlerde. gayet güzel eğlenceli geçti. geçen gün de teknik geziye gittik sınıfcak, bir atık yakma tesisine. o da çok eğlenceliydi. fotoğraf çektim bol bol. bu siteyi sadece günlük şeklinde düşündüğümden koymuyorum. diğerlerine koyabilirim, o kadar foto çekmişim paylaşmasam içimde kalıcak.

değerlendirme yapacaktım ben ya, ilkokul öğrencisinin günlüğü gibi onu yattım kalktım onu yaptım bunu yaptım değil.

hadi o zaman eğitim sistemindeki farkları kıyaslayarak başlayalım.

bir kere burada başörtümle hiç tereddütsüz aklımın ucuna bile gelmeden ayy alınır mıyım alınmaz mıyım, girebiliyorum. gerçi türkiyede'de giebiliyorum artk ama yine de yarın ne oalcağını bilmediğin için herşey muallak. fark 2: kapılarda güvenlik görevlisi namına hiç birşey yok.. kimlik göstermiyorsun herkes istediği gibi giriyor çıkıyor. türkiyede sürekli birilerine kart gösterip açıklamaya alıştıktan sonra böyle küçük birşey bile çok mühim bir özgürlükmüş gibi algılanıyor. fark 3: hocaların odalarıyla ders yaptıklarımız yer yanyana içiçe... hocalara tahsis değilmiş ayrı bir koridor bina yok. ayrıca grup çalışma odaları var. her dersten sonra buralara gelip grupcak çalışıyoruz projemiz için.

hep olumlu yanlarını saydım, hiç yok mu bunların kötü bir tarafı diyebilirsiniz... maddi olarak galiba yok... ama birşeyler eksik burada.. hani kültür öğelerini medeniyete dönüştürecek bir ruh gerekir ya o yok galiba. çok insan eli var bu şehirde.. Tanrıyı çok uzaklaştırmışlar. ondan herşey teknik gibi geliyor buradaki.

küçücük kızlar görüyorum hamile, ya da bebekleri var.. daha çok küçükler belli... en fazla 15 yaşlarında kızlar... aile kavramı diye birşey yok burada... kadının yanında çocukları var, anne... ama anne demeye bin şahit ister. evet burası avrupa olabilir ama annelik anneliktir işte.. fahişe gibi kadınlar... ahlak anlayışı olmayan bir yer...ahlak anlayışımızı kadın erkek ilişkilerini sıkıştırmayalım, cinsellik değildir sadece ahlaklı olmak gibi... ama herşeyin temelinin, ahlakın temelinin bu olduğunu gördükçe anlıyorum. herşey buradan başlıyor...

kadınlar ya çok feminen ya da çok erkeksi. kadon şöförler kadın tamiratçılar kadın sarhoşlar kadın ayyaşlar... ya da %75 i açık bedenlerinin demiyeceğim soguk oldugundan mutevellit yine o akdar çok açık değiller ama göğüslerini açma konusunda üstlerine yok...

neyse ben şimdi okulda türk arkadaşlarımla buluştum biraz ara veriyorum.

aa bu arada bu danimarkalıların cuma günleri free günleri içki içme günleri de diyebiliriz. şu an hava da çok güzel herkes okulun bahçesine yayılmış bira içiyor. iğrenç....

ve ben daha bir müslüman oluyorum

1 yorum:

Adsız dedi ki...

bira içmenin nesi iğrenç ya. sanane. hayret ya türkiyede dincilik yaptıgınız yetmiyor ordadamı basladınız.

fahişe gibi kadınlar ha. sanane ha sananee. şu kapalılar neden kendi halinde yaşamazlar da onun bunu hakkında dedikodu yaparlar. sen daha da müslüman ol irandan türkiyeden de çıkma lütfen madem beğenmiyorsun hayret ya.